Gebruikscase: Coupons voor loyalty
SipWell is een van de bekendste producenten/leveranciers van kwaliteitswaterkoelers in alle vormen en kleuren. Zij richten zich met hun producten en diensten op zowel particulieren als bedrijven. Bekijk hier hoe zij hun marketingaanpak verrijkte door gebruik te maken van de Coupontools-software!
Campagne opzet
Bestaande klanten zijn gemakkelijker te behouden dan nieuwe klanten te werven. Dit wetende, was SipWell op zoek naar een manier om hun trouwe klanten te belonen op Valentijn. SipWell lanceerde een digitale spelcoupon om de Belgische klanten te vermaken en te belonen voor hun jarenlange loyaliteit. Bekijk hier hoe Coupontools heeft bijgedragen aan deze Valentijnscampagne.
Sipwell organiseerde eerst een meeting met Coupontools om de doelstellingen van de campagne te bespreken en de juiste aanpak te bepalen. Toen dit eenmaal achter de rug was, begon Sipwell met het ontwerpen van de slot machine coupon, die je kunt zien in de galerij onder dit artikel.
Een van de cruciale instellingen van de Coupon was de prijsbeperking. Slechts één gelukkige klant won de hoofdprijs, namelijk een exclusief koffiepakket.
Voor de distributie gebruikte SipWell onze landingspagina distributiemethode. SipWell creëerde 3 landingspagina's in 3 talen: Nederlands, Frans en Engels. Klanten moesten zich identificeren met hun voornaam, naam, email en unieke klant ID. De landingspagina controleerde of er mensen waren die meerdere keren deelnamen, en stuurde de geverifieerde klanten door naar hun unieke, single-use slot machine coupon.
Dankzij de klantenverificatie op de landingspagina wist SipWell zeker dat al hun klanten maar één keer konden deelnemen. Aangezien slechts één klant de exclusieve hoofdprijs won, was een validatiemethode overbodig. Na de slot machine coupon te hebben voltooid, kreeg de klant een pop-up met de informatie om contact op te nemen met het personeel om de prijs te claimen!
SipWell eindigde met een heleboel bruikbare data. Ze hadden een goed inzicht in hoeveel bestaande klanten een poging waagde en deelnamen aan de actie.
Waarom deze aanpak?
Omdat unieke klantgegevens al via de landingspagina worden opgevraagd, is traditionele validatie niet nodig. Voordat een klant toegang krijgt tot de coupon, controleert de landingspagina al of de gegevens van de klant uniek en geldig zijn. Alle ingevoerde klantgegevens worden zorgvuldig opgeslagen in de statistieken.
Samenvatting van de campagne
- Zelf de gamified coupon ontworpen
- Beperking in de hoofdprijs
- Coupon distributie via landingspagina
- Promotie via e-mail, website en socials
- 3 talen
- Klantenverificatie via landingspagina
- Uniek en eenmalig gebruik
- Geen validatiemethode nodig
- Waardevolle inzichten & statistieken
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.
ECCO
BrandShell is de toonaangevende leverancier van smeermiddelen en produceert een volledig gamma van motoroliën.