Gebruikscase: Digitale krasloten
Oma Fresh Foods is een moderne halal markt in Ontario, Canada. Ze openden onlangs een nieuwe locatie en schakelde de hulp van Turbo Studio in, om meer naamsbekendheid in de regio en meer traffic in de winkel te krijgen. Turbo Studio werkte samen met Coupontools om een interactieve digitale coupon voor eenmalig gebruik te lanceren die verspreid werd op Facebook en Instagram. Turbo Studio gebruikte verschillende content creaties, gekoppeld aan de digitale coupon, om meer naamsbekendheid en klanten te genereren.
Meer informatie over het maken van de coupon
Turbo Studio ging een samenwerking aan met Coupontools voor de interactieve digitale coupons. De software zorgde ervoor dat Turbo Studio zelf coupons kon maken op een eenvoudige manier. Eén van de belangrijkste vereisten van Turbo Studio was het eennmalig gebruik. Gebruikers mochten de coupon maar één keer gebruiken. Dit is Coupontools zijn specialiteit.
Om de campagne zeer toegankelijk te houden, moesten de gebruikers geen persoonlijke data afstaan aan Turbo Studio, om de coupon te claimen. De bedoeling van deze coupon was om meer klanten te lokken naar de recent geopende locatie. Vanwege de online verspreiding via Facebook en Google Ads, en omdat mensen de coupon niet meteen inwisselden, had Turbo Studio een aantal opslagmethoden opgenomen. Gebruikers konden de coupon gemakkelijk opslaan in e-mail, of zelfs afdrukken.
Voor een veilige inwisseling, gebruikte Turbo Studio een QR-code en een wachtwoord. Met de QR-code kon Turbo Studio de coupon valideren zonder de telefoon van de gebruiker aan te raken. Turbo Studio scant de code met zijn toestel en geeft het geheime wachtwoord in om de validatie in orde te maken. Deze validatiemethode werkt zowel online als offline.
Hoe hebben ze de campagne gepromoot?
1) Een nieuwe video animatie teaser
2) Nieuwe in-store visuals
3) Een nieuwe video commercial
4) Coupon retargeten naar personen die interactie met de promocampagne hadden
Campagneoverzicht
- Naamsbekendheid
- Traffic generator
- Toegankelijke coupon
- Verspreiding via sociale media en Google Ads
- Eenmalig gebruik om fraude tegen te gaan
- Contactloze validatie
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.
ECCO
BrandShell is de toonaangevende leverancier van smeermiddelen en produceert een volledig gamma van motoroliën.