Gebruikscase: Digitale fast-food coupons
Kout Food Group is een Koeweits conglomeraat, opgericht in 1982, dat actief is in Koeweit, het Verenigd Koninkrijk en Koerdistan-Irak. In Koeweit exploiteert het franchises van Burger King, Pizza Hut, Taco Bell,...
Laten we ons verdiepen in de Burger King zaak en hoe Coupontools daarin heeft bijgedragen.
Campagne opzet
Het oorspronkelijke campagne-idee luidde als volgt. Kout Food wil digitale spelcoupons verdelen op de locatie zelf. Zo willen ze de uitgaven in het fastfood-restaurant opkrikken maar tegelijkertijd ook een unieke ervaring aan de bezoekers bieden.
Voor de creatie van de spelcoupon schakelde Kout Food het Coupontools design team in. Het grafische team zorgde voor een fris, op maat gemaakt design. De spelcoupon vind je onderaan de galerij terug. Na het aanleveren van het design, stelde Kout Foud onder begeleiding zorgvuldig de coupon instellingen verder op. Zo werden de distributiemethode bepaalt, de winstkansen opgesteld, claim requirements opgezet en validatiemethodes geselecteerd.
De distributie van de coupon gebeurde in het fastfood-restaurant door middel van een QR code. Posters, voorzien van de QR code, hangen op in het fastfood-restaurant. Bezoekers scannen deze QR code. Vervolgens opent de spelcoupon zich in de browser. De gebruiker kan de kras & win coupon spelen op z’n smartphone. De gebruiker kan de scratch & win-coupon op zijn smartphone spelen. Elke speler wint een prijs. De meeste prijzen waren als een gratis menu of sandwich. Er waren echter ook enkele grote prijzen te winnen; zoals iPhone, Earpods en Apple Watches. Nadat de speler ziet welke prijs hij heet gewonnen, wordt er gevraagd naar z’n telefoonnummer om de prijs te verkrijgen. Indien de speler dit niet invult, zal hij zijn prijs niet kunnen claimen.
Voor veilige validatie en dus het voorkomen van fraude werd er gekozen voor validatie met eigen geïmporteerde validatiecodes. Zo kon Burger King de validatie van de digitale coupon voltooien door middel van het huidige POS-systeem.
Digitaal heeft altijd een uniek voordeel. Het is volledig traceerbaar. Zo krijgt Burger King een grondig inzicht in het succes van de campagne. Hieruit bleek duidelijk dat het om een enorm succesvolle phygital campagne ging. Zo lag de validatie ratio enorm hoog. Bijna iedere speler die won en daarna de claimactie voltrok, wisselde uiteindelijk ook de coupon in.
Campagne samenvatting:
- Kras & win coupon
- Designed by coupontools
- Data capture
- Phone numbers
- Phygital
- In-store
- QR-code
- Validation with POS
- Detailed overview of coupon statistics
Campagne resultaten:
- Meer engagement
- Experience-marketing
- Stijging in gemiddelde uitgave per klant
- Waardevolle inzichten
- Customer data
- Open ratio
- Play ratio
- Claim ratio
- Validatie ratio
Anderen lazen ook
deze verhalen
Coupontools heeft zijn steentje bijgedragen aan de loyaliteitscampagne van Taco Bell in Koeweit.
Koutfood - Taco Bell
RestaurantOm loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandTablesfull is een restaurantgericht agency dat, zoals de naam al aangeeft, restaurants helpt met tafels te vullen.
Tablesfull Agency
RestaurantSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandApplebee's gebruikte digitale coupons om klanten te lokken naar hun restaurant.
Koutfood - Applebee's
RestaurantPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMobile Guest is een digitaal agency in Canada. Zij voorzien 100+ klanten in allerlei sectoren van digitale coupons.