Gebruikscase: Coca Cola - recycle
Recycling is tegenwoordig een hot item. Ze hebben gelijk, het correct deponeren van je afval is een belangrijke stap in de goede richting. Coca Cola European Partners Belgium benadrukte dit in haar nieuwste recyclingcampagne. Met de hulp van Coupontools, ontwikkelden ze een gloednieuwe, volledig geautomatiseerde afvalbak die recycling stimuleert en beloont. Voor de technologische ondersteuning werkte CCEP samen met Coupontools. Zo hebben we bijgedragen aan hun recyclingcampagne!
Coupontools zorgde voor het technologische systeem van de afvalbak. Het systeem functioneerde als volgt: Wanneer iemand een Coca Cola fles of blikje in de automatische afvalbak deponeerde, verscheen er een QR-code op het scherm van de afvalbak. De persoon scande de QR-code en ging naar een 'kras-en-win'-coupon waarmee een filmticket gewonnen kon worden. Als de speler een bioscoopkaartje had gewonnen, werden er persoonlijke gegevens gevraagd om de beloning te ontvangen. Het ticket werd automatisch naar het e-mailadres van de winnaar gestuurd.
Helaas heeft niet iedere gebruiker een prijs gewonnen, maar de kans om te winnen was een belangrijke trigger om de flessen op de juiste manier te sorteren en recycling te stimuleren.
Campagne-aanpak
Hun aanpak was het belonen van gewenst gedrag met een leuk spel, ervaring en in sommige gevallen een beloning. Het was een enorme trigger voor de mensen om hun afval op de juiste manier te deponeren. Het was een typische Phygital marketingcampagne. De geautomatiseerde afvalbak stond op een fysieke locatie, een festival. Mensen die hun blikjes en flesjes deponeerden kregen een digitale 'kras-en-win'-coupon aangeboden met kans op een beloning. Ze kozen bewust voor een digitale ervaring. Het is beter voor het milieu en maakt mogelijkheden voor leuke ervaringen, data capture en participatie-analyse mogelijk.
Campagne flow
- Lever je fles/blikje in
- Scan de QR-code die op de bak wordt weergegeven.
- Kras- en-win coupon ontvangen
- Kras je coupon.
- WIN OF VERLIES
- Registratie (naam, e-mail)
Indien gewonnen, wordt het bioscoopkaartje automatisch naar de winnaar gestuurd.
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.