Gebruikscase: Zain Bahrein - Gamification
Zain is de toonaangevende telecommunicatieprovider in Bahrein. Het bedrijf biedt mobiele postpaid-plannen, prepaid-plannen, internetplannen, apparaten, mobiele toepassingen, roaming en diverse andere technische diensten met toegevoegde waarde. Coupontools en Zain Bahrein hadden al samengewerkt voor enkele grote en succesvolle campagnes. Deze campagne stond in het teken van het belonen van de bestaande klanten omdat het nationale voetbalteam van Bahrein de West-Aziatische beker heeft gewonnen. Gefeliciteerd! De klanten konden tot 7GB mobiele data winnen met hun spelcoupon.
Hoe werkte de campagne precies?
Alle bestaande gebruikers van de Zain diensten, met een Zain telefoonnummer waren gekwalificeerd voor de promotie. Ze moesten de app downloaden en zich registreren. Daarna konden ze de 'kras-en-win coupon' claimen en hun geluk beproeven. Enkele gelukkigen konden tot 7GB aan mobiele data winnen, maar er waren genoeg 'troostprijzen' voor iedereen die meespeelde. Elke Bahreini won iets.
Wanneer ze hun geluk probeerden, zorgde een API tussen de Coupontools database en de Zain database ervoor dat alleen de Zain telefoonnummers konden spelen. Wanneer het nummer geverifieerd werd, werden de gratis mobiele gegevens direct toegevoegd aan het saldo van de speler.
Een mooi gebaar om de buitengewone prestaties van hun nationale voetbalteam te eren en hun trouwe klanten te belonen. Een schoolvoorbeeld van een unieke campagne om het engagement en de loyaliteit te verhogen.
Campagne insteek:
- Kras-en-win coupon werd ingebed in de bestaande app.
- Elke gekwalificeerde gebruiker had recht op één unieke kras-en-win coupon.
- De winstkansen van de 7GB waren vooraf bepaald. Elke speler wint een prijs.
- De API-verbinding tussen de database van Coupontools en de database van Zain zorgde ervoor dat alle gegevens overeenkwamen.
- Zain verifieerde de telefoonnummers en voegde de gewonnen data onmiddellijk toe aan het saldo van de klant.
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.
ECCO
BrandShell is de toonaangevende leverancier van smeermiddelen en produceert een volledig gamma van motoroliën.