Gebruikscase: Lidl - Moederdag
Lidl is een grote en bekende supermarktketen in Europa. Met meer dan 10 000 vestigingen in meer dan 23 landen was het voor ons, Coupontools, een eer om deel te mogen uitmaken van de Moederdag campagne die Lidl lanceerde.
De Lidl in Ierland had het idee om online coupons te verspreiden door een online radio podcast. Deze podcast noemde 'Motherboard' en werd gehost door Avrill Flynn, Laura Doyle van de 'Love, Live and Little Ones Blog', en Tracey Quinn van 'the Love and Living Blog'. Ze praatten in deze podcast over geboorteplannen en de voordelen en nadelen hiervan. Motherboard richtte zich vooral op jonge moeders of toekomstige moeders.
Het idee achter coupons te verspreiden via de podcast kwam tot stand omdat Lidl Moederdag cadeau's wou uitdelen. Het cadeau dat de moeders ontvingen, was een speciale kortingscoupon van 20%, voor Lupilu's assortiment aan baby voedsel en snacks. Lupilu heeft een award gewonnen met deze baby-voeding.
Zij lanceerden een URL (Familyfriendlyhq.ie/lidl) die tijdens de Podcast werd meegedeeld. Het volgende wat de luisteraars moesten doen, was de URL bezoeken en de coupon claimen. Wanneer ze hun coupon hadden geclaimd, konden ze die inwisselen op één van de 192 unieke locaties. Er stond een tijdslimiet op de promotie, dus de geïnteresseerde luisteraars konden hun coupon slechts één week lang claimen.
Het bijzondere aan deze zaak?
- De coupon die de moeders ontvingen na het bezoeken van de URL werd gevalideerd door een QR-code.
- Het aantal online-codes was beperkt.
- De code kon slechts één keer door dezelfde persoon worden gebruikt.
- De coupon kon worden ingewisseld op 192 unieke locaties
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.