Gebruikscase: BOGO campagne Coca Cola
Je kan je nieuwe producten maar één keer aan je publiek voorstellen, dus je moet het goed doen. Dat moet Coca Cola Belgium gedacht hebben bij het opzetten van deze buitengewone campagne voor de introductie van hun nieuwe dranken Adez, Honest en Fuzetea.
Hun campagne opzet zag er zo uit:
Voor de promotie van hun nieuwe reeks drankjes lanceerden ze een 'verwijs een vriend campagne'. Iedereen die één van de nieuwe drankjes kocht, kreeg de mogelijkheid om de ervaring te delen met één van hun vrienden. Dus wanneer iemand éénn van deze drankjes kocht, kreeg de persoon een unieke QR-code waarmee hij een coupon naar een vriend kon sturen via e-mail of SMS/Whatsapp.
De campagne verliep vlot en was gemakkelijk te volgen voor Coca Cola Belgium. Bijna alle handelingen van de klanten en de personen die de coupon ontvingen werden getracked. Het aantal openingen van de koper van het drankje, het aantal keer dat een coupon werd ingewisseld, het aantal openingen van de ontvanger van de coupon en het aantal definitieve validaties van de coupon.
Een ander aspect van de campagne was dat ze het via 2 verschillende kanalen lanceerden.
Campagne 1: Stuur de coupon via e-mail naar een vriend(in).
Campagne 2: Stuur een coupon via SMS/Whatsapp.
Hierdoor kon Coca Cola alle openingen, claims en validaties per kanaal met elkaar vergelijken. Dit is belangrijke informatie die ze kunnen gebruiken in toekomstige campagnes.
Speciale kenmerken van deze campagne?
- De keuze voor A/B-testen geeft je extra informatie over bepaalde situaties en de inzet van de juiste kanalen voor een campagne.
- 1 campagne was met behulp van e-mail, de andere campagne SMS/Whatsapp
- Alle handelingen van de klanten van het product en de ontvangers van de coupon waren traceerbaar.
- Revolutionaire campagne met een unieke strategie voor het lanceren van nieuwe producten.
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.