Gebruikscase: McDonalds' customer care
Caspers Company is een familiebedrijf dat generatie na generatie wordt verdergezet. Het bedrijf begon met Fritz Casper toen hij ongeveer 60 jaar geleden de allereerste McDonald's opende in Tampa op South Dale Mabry.
Coupontools heeft een grote rol gespeeld in de digitale customer care campagne van Caspers Company McDonald's. We zorgden voor een digitaal klachtenafhandelingssysteem dat het management van McDonald's hielp om consumentenklachten zo soepel en efficiënt mogelijk op te lossen.
De McDonald's digitale customer care campagne stelde dat elke klant die een probleem ondervond in één van de McDonald's locaties en een klacht indiende, een digitale voucher zou ontvangen voor een gratis maaltijd of drankje. Een belangrijk aspect van deze campagne was dat elke voucher slechts eenmaal kon worden gebruikt.
Om dit onderdeel van de campagne uit te voeren, voegden we aan elke digitale voucher een eenvoudige validatieknop toe. Deze geeft aan of een voucher al eens eerder is gebruikt. Zo kon Coupontools een geautomatiseerd proces leveren dat eenvoudig, snel en efficiënt is voor zowel het managementteam als de klanten van McDonald's.
Er is een grote verschuiving van de traditionele geprinte vouchers naar de huidige digitale vouchers die via SMS worden verstuurd. Deze verschuiving naar een technologischere methode groeit wereldwijd.
Enkele hoogtepunten van McDonald's digitale customer care campagne inbegrepen:
- Klanten die de voucher ontvingen waren in staat om alle McDonald's locaties te zien waar ze de voucher konden inwisselen.
- Het inwisselen van de voucher is super eenvoudig met de validatieknop.
- De rapportagetool voor de campagne toont inzichten zoals het inwisselpercentage en het traceert ook de 'voucher journey'
- Er worden verschillende vouchers aangemaakt en de verzender kan kiezen welke specifieke voucher hij wil versturen.
- Het ontvangen van de voucher is eenvoudig voor de klanten. Ze ontvangen een sms-bericht met de voucher ingebed.
Anderen lazen ook
deze verhalen
Coupontools heeft zijn steentje bijgedragen aan de loyaliteitscampagne van Taco Bell in Koeweit.
Koutfood - Taco Bell
RestaurantKout Food Group is een groot concern met meerdere grote merken in haar portfolio. Kijk eens naar hun prachtige Burger King campagne.
Kout Food - Burger King
RestaurantOm loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandTablesfull is een restaurantgericht agency dat, zoals de naam al aangeeft, restaurants helpt met tafels te vullen.
Tablesfull Agency
RestaurantSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandApplebee's gebruikte digitale coupons om klanten te lokken naar hun restaurant.
Koutfood - Applebee's
RestaurantPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België