Gebruikscase: Essilors' influencers
Essilor Group is één van de marktleiders op het gebied van oogheelkundige optiek en een groot voorstander van visuele gezondheid. Als onderdeel van de influencer marketingcampagne voor Essilor Nederland via Instagram, deelden ze coupons voor Eyezen uit aan Nederlandse influencers.. Dit zijn blauw licht blokkerende brillen die helpen de belasting van continu gebruik van digitale apparaten te verminderen.
Als onderdeel van de campagne kreeg elke influencer een unieke coupon-ID en werd hen gevraagd om de Essilor-bril in hun Instagram-profiel te vermelden, samen met hun toegewezen coupon-ID's. Op die manier kon Coupontools het gebruik van coupons traceren en analyseren hoeveel couponvalidaties werden ontvangen van elke influencer. Een aparte coupon werd ook gedeeld met klanten van Essilor via hun website.
Gebruikers die hun coupons wilden inwisselen, hadden de mogelijkheid om hun speciale kortingen op 360 verschillende locaties te valideren. Elke locatie of opticien werd voorzien van een eigen validatiewachtwoord. Dit hielp Essilor om inzicht te krijgen in het aantal coupons dat bij elke locatie of opticien werd ingewisseld.
Enkele andere inzichten uit de nieuwe, Essilor Instagram influencer marketingcampagne voor Eyezen-brillen waren:
- De Nederlandse influencers, die deel uitmaakten van de campagne, promootten de Eyezen-bril en het Essilor merk via hun Instagram Stories of bio sectie.
- De influencers moesten ook de swipe up-functie op hun Instagram Stories gebruiken om de volgers naar de website te brengen.
- De unieke coupon ID zorgde ervoor dat elke aankoop traceerbaar was.
- Tot slot was één van de doelen van deze Instagram-promotie en influencer-marketingcampagne, het verzamelen van waardevolle informatie, zoals de e-mailadressen van volgers die deelnamen.
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.