Gebruikscase: Shell motorolie Kenia
Shell is de toonaangevende leverancier van smeermiddelen. Het bedrijf produceert een volledig gamma motoroliën om te voldoen aan de individuele eisen van hun klanten.
Shell Motor Oils Kenya was in staat om hun in-store promotiecampagne te implementeren door Coupontools te integreren in hun POS-systeem. Zo konden ze hun klantenbelonen met mobiele data na aankoop van geselecteerde motoroliën in de 369 deelnemende locaties.
In Kenia kan mobiele data (prepaid mobiele telefoon minuten) worden gebruikt als valuta. Door klanten te belonen met mobiele data, heeft Shell Motor Oils Kenya een groot concurrentievoordeel opgebouwd.
Hoe de campagne werkte
Coupontools leverde een hulpmiddel voor het POS-systeem van Shell Motor Oils Kenya. De in-store promotiecampagne was gericht op het belonen van klanten die Shell motoroliën hebben gekocht. De hoeveelheid mobiele data varieert afhankelijk van het specifieke type motorolie dat werd gekocht.
Wanneer een klant motorolie van shell kocht, moest de kassier een speciale coupon bezorgen aan de koper. Na aankoop van de olie vroeg de kassier het telefoonnummer en voerde het in het POS in. Zo werd de coupon automatisch aan de klant bezorgt per sms.
De resultaten
Shell Motor Oils Kenya was zeer tevreden met de resultaten van hun coupon marketingcampagne. Hun beloning hielp hen een concurrentievoordeel te behalen en hun merk in de schijnwerpers te zetten. Ze zijn van plan om nieuwe en nog grotere campagnes op te zetten met Coupontools.
Voorbeeldresultaten voor de maand juli 2018: 12700 beloningen betaald
Anderen lazen ook
deze verhalen
Om loyale klanten te belonen, lanceerde SipWell een Holiday coupon campagne!
SipWell
BrandOma Fresh Foods heeft recent een nieuwe locatie geopend. Bekijk onderstaand artikel om te zien hoe zij de coupons van Coupontools gebruikte om aan naamsbekendheid te winnen.
Oma Fresh Food
BrandPepsiCo verhoogde de verkoop van Round Table Pizza met spelcoupons van Coupontools.
Pepsico & Round Table Pizza
BrandSipWell lanceerde een een gamified coupon campagne om trouwe klanten te belonen.
SipWell
BrandBurger King Cyprus gebruikt Coupontools om hun mobiele marketing te boosten.
Burger King
BrandPhygital marketing kras-en-win coupon campagne voor Coca Cola België
Coca Cola Belgium
BrandMelvita was op zoek naar een duurzame couponoplossing:
Melvita
BrandDave & Buster's is een restaurant- en entertainmentketen met 137 locaties in de VS.
Dave & Buster's
BrandZain Bahrein, een vooraanstaand telecombedrijf, koos ervoor om trouwe klanten te belonen met spelcoupons.
Zain Bahrain
BrandEcco is een Deense schoenenverkoper. Ze hebben een speciale Holiday coupon campagne opgezet.