Als restaurant is het uiteraard belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste trends om vervolgens alle inspanningen binnen marketing te optimaliseren. Een manier om dat te doen is via marketingautomatisering.
In deze blog gaan we kort bespreken wat marketingautomatisering precies is en hoe het nuttig kan zijn voor restaurants.
Wat is marketingautomatisering?
Marketingautomatisering zorgt ervoor dat alle marketinggerelateerde taken binnen een bedrijf geautomatiseerd worden. Denk bijvoorbeeld aan het verzenden van e-mails of het posten van updates op sociale media, en nog veel meer.
Het gebruik van geavanceerde software kan je inspanningen efficiënter maken en je tijd en middelen besparen.
Hoe kun je marketingautomatisering gebruiken met Coupontools?
Met Coupontools kun je optimaal profiteren van marketingautomatisering om je marketinginspanningen te automatiseren.
In combinatie met Mailchimp kun je bijvoorbeeld eenvoudig en op geautomatiseerde wijze aanbiedingen en herinneringen naar klanten sturen.
Zo kun je Coupontools en Mailchimp gebruiken om je marketinginspanningen te automatiseren en te optimaliseren.
Wat zijn de voordelen van marketingautomatisering voor een restaurant?
Tijdbesparing:
Door marketingautomatisering kunnen restaurants alle repetitieve taken automatiseren. Zo kunnen ze meer tijd besteden aan andere zaken binnen hun operatie.Betrokkenheid:
Je zorgt ook voor een hogere betrokkenheid. Door automatisch de gebruikelijke taken te versturen, zoals aanbiedingen en berichten, blijf je de betrokkenheid van je klanten op dezelfde manier verhogen als normaal.Retentie:
Een eenvoudig voordeel dat vaak wordt onderschat is retentie. Door contact te onderhouden met klanten via berichten, kunnen restaurants herhaalbezoeken stimuleren en klanten behouden.
Het onderhouden van contact is een taak binnen de bedrijfsvoering die ook geautomatiseerd kan worden.
Conclusie
Marketingautomatisering kan dus zeer nuttig zijn voor restaurants of binnen een bedrijfsvoering in het algemeen. Door je taken te automatiseren, kun je enerzijds veel tijd besparen en anderzijds je inspanningen richten op andere taken.
Lees ook de volgende blogs op onze website over hoe je marketingautomatisering, Zapier en API kunt gebruiken.