Coupontools Logo

Hoe zet je een effectieve Black Friday digitale coupon marketingcampagne op?

https://www.coupontools.be/nl/blog/165/hoe-zet-je-een-effectieve-black-friday-digitale-coupon-marketingcampagne-op Hoe zet je een effectieve Black Friday digitale coupon marketingcampagne op?

Black Friday komt er (eindelijk) aan. Meer dan ooit zal dit een essentiële zaak zijn voor veel bedrijven. Veel bedrijven zijn getroffen door de Covid-19-situatie. Black Friday kan een reddingsboei zijn om een deel van de verliezen te dekken die de Covid-19 pandemie heeft veroorzaakt. Ik zal je een paar goede tips geven om een converterende Black Friday digitale couponcampagne te lanceren. Laten we beginnen!

Aantrekkelijke digitale coupons en verschillende coupontypes
Met de Coupontools-software maak je zelf en eenvoudig de meest effectieve digitale coupons. Elk onderdeel van de coupon is volledig aan te passen aan jouw branding! Bovenal stelt Coupontools handelaars in staat om verschillende digitale coupontypes te creëren, zoals een gewone coupon, kras en win coupon, spinwheel coupon, en slotmachine coupon. Bovendien hebben we een aantal kant-en-klare Black Friday templates. Het enige waar je voor moet zorgen is de waarde van de korting die je wilt aanbieden. Dit zijn enkele voorbeeldcampagnes: een digitale coupon en een digitale kras coupon.

Genereer klanten naar je couponcampagne
Het genereren van klanten is één van de meest belangrijke aspecten. Je campagne kan nog zo cool zijn als ze is; als niemand het opmerkt, zul je geen conversies krijgen. Geen zorgen, Coupontools heeft hier oplossingen voor. Er zijn verschillende mogelijkheden.

  • Distributie
    We hebben verschillende distributiemethodes in het platform: e-mailsoftware-integratie, sms-software-integratie, website-integratie, website pop-ups,...
    Stel eerst je coupon in en selecteer de distributie die je wil gebruiken. Je kan ofwel onze ingebouwde tools gebruiken of je bestaande e-mail of sms-software integreren met het Coupontools-platform.
     
  • Claim gestures voordat de korting beschikbaar is.
    Met Coupontools, kun je gemakkelijk een cruciale gesture aan je coupon koppelen voordat de daadwerkelijke korting ontgrendeld wordt. Deze eisen kunnen het vastleggen van gegevens, het installeren van een app, het delen van de coupon op Facebook, het doen van een betaling, het bekijken van een video zijn,...

    Als je een e-maildatabase wilt genereren, kun je het beste de data capture-optie gebruiken. Op deze manier kun je gemakkelijk persoonlijke klantgegevens verzamelen via jouw coupon. Mensen moeten aan de claimvereisten voldoen om in aanmerking te komen voor de korting. Zorg voor een goed evenwicht tussen de waarde van de korting en de hoeveelheid persoonlijke gegevens die je nodig hebt. Als dat niet in evenwicht is, is de kans groot dat je campagne mislukt.

    Als je op zoek bent naar gratis blootstelling voor je digitale couponcampagne, raad ik je de volgende inwisselingsvereiste aan. Vereis van gebruikers dat ze je coupon delen op hun sociale media voordat hun korting vrijkomt! Op deze manier genereer je een groter bereik zonder extra marketingkosten.
     

Creëer schaarste / behoefte
Om een zekere behoefte te creëren, moet je de beschikbaarheid van een campagne altijd beperken. Dit kan met coupons die ontworpen zijn met de Coupontools-software. We hebben verschillende opties voor beperkingen.

  • Tijd
    Creëer tijdsgebonden digitale couponcampagnes om gebruikers onmiddellijk te laten handelen. Als je niet vermeldt dat het een eenmalige deal, een laatste kans op een deal, of andere zaken, krijgen gebruikers het gevoel dat ze niet onmiddellijk hoeven te handelen. Op deze manier is de kans groter dat ze je stimulans vergeten.  Als je een vervaldatum op je campagne weergeeft, zullen de gebruikersinteracties gemakkelijk verdubbelen in vergelijking met een campagne voor onbepaalde tijd. Bovendien biedt Coupontools verschillende vervaldatums.
     
  • Expiry counter van de campagne
    Op de eerste pagina van de coupon staat een teller voor de vervaldatum bij te houden. Deze vermeldt de beschikbaarheid van de hele campagne en is gebaseerd op de vervaldatum.

  • Geldigheidsduur van de inwisseling
    Het tijdstip van de geldigheidsduur is niet gebaseerd op de vervaldatum. Het is gebaseerd op wanneer de gebruiker de coupon claimde. De timer is zichtbaar op de validatiepagina van de coupon.

  • Een beperkt aantal coupons
    Een andere geweldige functie om je campagne te beperken is om het werkelijke aantal digitale coupons te bepalen. Stel dat je een geweldige deal aanbiedt met een maximum van 100 coupons. Als de deal zo interessant is, is de kans groter dat mensen meteen reageren of converteren omdat ze deze ongelooflijke kans niet willen missen. Beperk het aantal claims of validaties van je coupon om de gebruikers een cruciaal duwtje te geven in de richting van de gewenste conversies.
     
  • Claim -> een specifiek aantal coupons kan worden geclaimd. Het heeft niets te maken met de daadwerkelijke inwisselingen. Het is mogelijk dat 100 mensen de coupon hebben geclaimd, maar dat slechts 30 mensen hem hebben ingewisseld.
     
  • Validaties -> Een onbeperkt aantal coupons kan worden geclaimd. Maar alleen de snelste 100 kunnen de coupon inwisselen.


Couponfraude voorkomen
Met Coupontools hoef je je geen zorgen te maken over eventuele fraude. Veiligheid is onze prioriteit. Onze digitale campagnes zijn standaard voor eenmalig gebruik. Wij bieden echter ook extra bescherming in de vorm van willekeurig gegenereerde single-use codes aan. Deze codes worden beschouwd als een extra veiligheidsmaatregel om te voorkomen dat je coupons massaal worden misbruikt. Bovendien bieden we verschillende veilige validatiemethodes aan.

Remarketing pixels
Om converterende campagnes te garanderen, kun je eenvoudig Google Tracking Pixels toevoegen aan je campagne. Zo kun je nagaan waar gebruikers afhaken tijdens je campagne. Dit inzicht is waardevol en vertelt je veel over je campagne. Bovendien geeft het je de mogelijkheid, om de gebruikers die je coupon niet hebben voltooid, te remarketen.

  • Na opening

De gebruiker heeft de coupon geopend, maar heeft de claimactie niet voltooid. Dit kan erop wijzen dat je claimvereiste te zwaar is in vergelijking met de kortingswaarde die je in ruil aanbiedt.

  • Na het claimen

De gebruiker heeft de coupon geopend en aan de claimvereiste voldaan. Het enige wat hij nog moet doen is converteren. Als je dit weet, kun je gemakkelijk specifieke herinneringen sturen naar mensen zodat ze de coupons inwisselen.

Conclusie
Ik denk dat het duidelijk is dat de Coupontools-software alles biedt om aantrekkelijke, interactieve, en zeer converterende digitale Black Friday-couponcampagnes te lanceren. Maak zelf eenvoudig digitale coupons met een Black Friday-thema, voeg enkele functies toe die gebaseerd zijn op de behoefte van de klant, stel veilige validatiemethodes in, en verspreid je digitale couponcampagne onder je publiek. Je kunt ook remarketingpixels aan je coupon koppelen om de coupongebruiker te volgen en hem naar die gewenste conversie te leiden!

Meld je aan voor een proefaccount en maak zelf digitale Black Friday-campagnes!

Support Email Chat with us Schedule a demo

Hoe zet je een effectieve Black Friday digitale coupon marketingcampagne op?
Hoe zet je een effectieve Black Friday digitale coupon marketingcampagne op?
Hoe zet je een effectieve Black Friday digitale coupon marketingcampagne op?
Coupontools
Resultaatgerichte coupon marketingcampagnes voor Black Friday 165 10165
5 out of 5 based on 195 user ratings.
Article published by: Coupontools
Coupontools

Registreer nu voor een 7-dagen proefaccount

Begin vandaag nog met het gebruik van Coupontools!