Terugkerende klanten zijn van vitaal belang voor elk restaurant. Maar hoe maak je van bezoekers terugkerende klanten? Eerst bedenk je een strategie en stel je een plan op. Maar wat komt er daarna? Een digitaal loyalty system dat je helpt om de digitale loyaliteitscampagne van jouw restaurant eenvoudig uit te rollen.
CREATE
De eerste en logische stap in het proces is het aanmaken van je digitale loyalty card. Een ervaren technologische partner is wat je zoekt. De technologische partner beschikt over een krachtige softwaretool waarmee je eenvoudig de digitale loyalty kaart naar je voorkeur kunt creëren. Hou er rekening mee dat er verschillende soorten klantenkaarten zijn. Je hebt stempelkaarten, puntenkaarten, beloningskaarten,... De meeste van deze hebben iets andere kenmerken. Bij Coupontools, staat de software je toe om onze digitale loyalty card templates volledig aan te passen aan je voorkeur van digitale loyalty kaarten. Coupontools heeft 3 soorten beschikbare digitale getrouwheidskaarten:
- Stempelkaart & puntenkaart
Ontgrendelt een beloning in elke fase. Kaart wordt gereset wanneer de laatste beloning is bereikt.
- Beloningskaart
Klanten kunnen ervoor kiezen om een beloning te ontgrendelen.
- Ja? Punten worden afgetrokken van het saldo.
- Nee? Punten worden gespaard voor een hogere beloning.
DISTRIBUEER
Wanneer je jouw eerste digitale loyalty card hebt gemaakt, is het tijd om te lanceren! Er zijn meerdere efficiënte manieren om je loyalty card te distribueren. Kies de manier die het beste past bij de doelstellingen van je bedrijf of de manier die jouw voorkeur heeft. Bijvoorbeeld, als je al een bestaande klantendatabase hebt, die e-mails, telefoonnummers,... kan bevatten. Het is duidelijk dat je er voordeel uit moet halen. Maar er zijn nog een paar manieren hoe je de online-inspanningen kunt aanvullen met offline-inspanningen.
Online:
- E-mail: Voeg de loyalty card toe in een e-mail
- SMS: voeg de loyalty card toe in je SMS.
- Website: integreer digitale loyalty cards op jouw website.
- Sociale Media: deel je digitale loyalty card via sociale media.
Offline:
- Zet 'table tents' op tafel met een QR-code of NFC-tag. Zo kunnen geïnteresseerde klanten zich gemakkelijk inschrijven.
GEBRUIKERSREGISTRATIE
Zodra de loyalty cards zijn uitgedeeld, moeten gebruikers zichzelf registreren om deel uit te maken van de 'club'. Laat gebruikers zichzelf registreren via sociale logins (Facebook of Google) of voer een e-mailadres in met een wachtwoord.
PUNTEN TOEKENNEN / VALIDEREN
Je bepaalt wanneer en hoeveel stempels of punten de kaarthouders ontvangen. Om punten of stempels toe te kennen, zijn er meerdere benaderingen. Kies een aanpak bij het aanmaken van je loyalty card. Dat is waar je het validatiewachtwoord en/of de unieke code instelt.
- Op het apparaat van de gebruiker (validatiewachtwoord)
- De handelaar voert het validatiewachtwoord in op het apparaat van de kaarthouder om punten toe te kennen.
- De handelaar voert het validatiewachtwoord in op het apparaat van de kaarthouder om punten toe te kennen.
- Unieke code invoeren op het apparaat van de handelaar
- De handelaar logt in op de validatie-widget. Voor de validatie voert de handelaar de unieke code in die op de loyalty card van de kaarthouder staat.
- De handelaar logt in op de validatie-widget. Voor de validatie voert de handelaar de unieke code in die op de loyalty card van de kaarthouder staat.
- Scan de QR-code voor validatie
- De handelaar scant de QR-code die op het apparaat van de kaarthouder staat. Dit kan met of zonder een validatiewachtwoord. Het hangt af van wat je hebt ingesteld tijdens de eerste stap in het maken van de loyalty card.
- De handelaar scant de QR-code die op het apparaat van de kaarthouder staat. Dit kan met of zonder een validatiewachtwoord. Het hangt af van wat je hebt ingesteld tijdens de eerste stap in het maken van de loyalty card.
KLANTGEGEVENS EN STATISTIEKEN
Dankzij de loyalty card verzamel je veel waardevolle klantgegevens en statistieken. Een loyalty card oplossing is een geweldig hulpmiddel om meer te weten te komen over je meest loyale klanten. Je haalt er gegevens uit zoals e-mailadressen en telefoonnummers van klanten, maar ook inzichten in welke locatie de meest loyale klanten heeft.
CONCLUSIE
Een digitale loyaliteitsoplossing brengt veel voordelen met zich mee. Het stimuleert bezoekers om terug te komen, het is makkelijk om klantrelaties te onderhouden, je bent altijd bij de klant, opent mogelijkheden om je doelgroep te bereiken, beloont de juiste klant, en haalt er veel waardevolle inzichten uit. Kortom, een loyalty card is een must-have voor elk restaurant.
Wil je onze software zelf uitproberen? Maak een gratis trialaccount aan en verzend vandaag je eerste coupons!