Coupontools Logo

Opkomende mobiele coupon trends

https://www.coupontools.be/nl/blog/136/opkomende-mobiele-coupon-trends Opkomende mobiele coupon trends

Mobiele coupon trends in 2020

Aangezien 2020 eraan komt, geloof me, het gaat nog mobieler worden dan vorig jaar. In 2019 bleek uit een Juniper studie dat de 1 miljard drempel in mobiele coupon-gebruikers werd overschreden.
Als je niet overweegt om mobiel te gaan, zul je nog niet eens de helft van je potentieel bereiken. Maak je geen zorgen, ik zal je begeleiden door een overzicht van de mobiele coupon trends van 2020. Zorg ervoor dat je dit artikel aandachtig leest om een bloeiende mobiele marketing aanpak in 2020 te garanderen.

  1. Digitalisering van papieren coupon books
     

Voor elk bedrijf dat nog papieren coupon boekjes gebruikt, stop alstublieft! Je laat enorme kansen liggen (en je bent niet erg ecologisch) . Een eerste voordeel is een lagere printkost. Een installatie lijkt misschien een investering, maar je zult er zonder enige twijfel voordeel uit halen. Je hoeft niet elk semester nieuwe couponmagazines te lanceren, je moet enkel je coupon-app updaten en nieuwe coupons zullen in een oogwenk toegankelijk zijn voor klanten. Digitale coupon apps maken ook handige klantenfuncties mogelijk. Klanten kunnen gemakkelijk bladeren door coupons in de app, mobiele coupons zijn gecategoriseerd, er is een kaartintegratie aanwezig om de locatie te tonen. Dit zijn slechts een paar gebruikersvoordelen. Een ander groot voordeel voor handelaren is het feit dat een digitale coupon-app zorgt voor relevante en makkelijk te raadplegen klantgegevens. Dit is iets wat een traditioneel papieren couponboek niet heeft. Als je op zoek bent naar een meer gedetailleerd overzicht van een mobiele coupon boek en in welke situaties het waardevol is, raad ik jou aan dit artikel te lezen. 

  1. Digitale klantenservice (met automatisering)
     

Digitale customer service is tegenwoordig de nieuwe standaard geworden. Het is een houding die klanten van bedrijven verwachten. De manier waarop een bedrijf met klachten omgaat, bepaalt het bedrijfsimago en is een cruciaal aspect in de klantenbinding.  Met de technologie van vandaag is customer care gemakkelijk te automatiseren. Als mensen succesvol een online klacht hebben ingediend en hun persoonlijke gegevens hebben achtergelaten, is het eenvoudig om contact met hen op te nemen en een oplossing voor te stellen.

Het proces:

1. Klacht indienen
2. Persoonlijke gegevens invoeren
3. Klacht goedgekeurd.
4. Stuur een bericht met excuses en bied hen een tegoedbon aan of stel een andere oplossing voor

Statistieken tonen aan dat klanten die met een probleem geconfronteerd worden en goed geholpen worden, meer geneigd zijn om loyaal te worden of te blijven. Je klachtenmanagement geeft vorm aan je bedrijfsimago en stelt klanten gerust voor eventuele toekomstige problemen en hoe je die zou oplossen.

  1. Geavanceerde gamification
     

Gamification is niet nieuw in de industrie en het wordt al gebruikt in verschillende sectoren. Bijvoorbeeld, gamified website pop-ups zijn 'the way to go' in 2020. Handelaars kunnen op die manier aantrekkelijke coupons aanbieden aan bezoekers die wel een extra duwtje in de rug kunnen gebruiken op weg naar conversies. Voeg een gamified coupon toe in een website pop-up, bezoekers winnen dan een 'single-use' korting. De bezoeker is eerder geneigd om het item in zijn winkelmandje te kopen.

Lees meer over de verschillende types:

  • Website pop-up met behulp van een time delay
    Toon een gamified coupon in de vorm van een website pop-up. Bepaal vooraf het tijdstip waarop deze moet verschijnen.

     
  • Desktop of intentie om mobiel af te sluiten
    Wanneer een klant de webpagina waarop hij zich bevindt waarschijnlijk zal verlaten of wanneer een klant over de webpagina scrollt, zal er een pop-up verschijnen. Implementeer je gamified coupon, onthul een aantrekkelijke korting en geef de bezoeker een laatste duwtje in de richting van een conversie.

     
  • Klikbare webtab
    Een klikbare webtab kan een minder opdringerige methode zijn. Een bezoeker kiest zelf of hij de pop-up opent.

    Als je geïnteresseerd bent om zelf website pop-ups te gebruiken, raad ik je aan deze pagina  te bezoeken voor een uitgebreide uitleg en echte voorbeelden te zien. 
     
  1. Mobile Wallet marketing
     

Mobile Wallet Marketing is misschien wel één van de meest interessante features om rekening mee te houden in 2020. Meer en meer mensen gaan mobiele portefeuilles gebruiken. De eigenlijke mobiele portefeuilles zijn uitgerust met meer geavanceerde functies. Om voordeel te halen uit mobile portefeuilles moeten marketeers eerst een weg naar binnen zoeken. Een mobiele coupon of mobiele loyalty lard zou dat kunnen doen. Een gebruiker slaat deze op in zijn mobiele portemonnee en zet de deur open voor gerichte communicatie. De passen in de mobiele portefeuille kunnen gezien worden als kleine apps vanwege de enigszins vergelijkbare functies die ze bieden. De echte uitdaging is om een verstandige afweging te maken en alleen belangrijke, relevante en nuttige meldingen te sturen, zodat je de gebruiker niet lastigvalt.

  • Opties voor mobiele coupons
    Deze opties zijn vooralsnog vrij basic. Een handelaar moet de 'save2mobilewallet' optie aanzetten bij het aanmaken van de coupon. Wanneer een klant een coupon heeft opgeslagen in zijn portefeuille, kan een handelaar basis notificaties sturen zoals: 'Vergeet niet je coupon in te wisselen.' of 'je coupon is nog maar drie dagen geldig.'
     
  • Opties voor loyalty cards
    Loyalty cards maken meer opties voor marketeers mogelijk om de gebruiker op essentiële momenten te bereiken. Als een loyalty card is opgeslagen in de portefeuille, stelt dit de handelaars in staat om push notificaties te sturen op basis van geofencing. De push-notificatie-mogelijkheden moeten in 2020 nog worden verbeterd.
     
  1. Betaalvouchers
     

Betaalvouchers. Misschien ben je er nog niet bekend mee, maar betaalvouchers hebben handelaars nochtans veel te bieden. Het zorgt ervoor dat er al een soort van inkomsten zijn voor een handelaar. Het is ook een enorme trigger voor de gebruiker om je voucher te gebruiken of terug te geven omdat er al een aankoop is gedaan. Niemand, zelfs een klant niet, houdt van het gevoel dat hij 'geld verliest'.

Betaalvouchers worden in verschillende situaties gebruikt:

  • Je betaalt vooraf en krijgt korting
    Je betaalt vooraf en ontgrendelt een kortingsbon of een 'koop één, krijg één gratis' bon.

     
  • Betaal gedeeltelijk vooraf (pre-order situatie)
    Je betaalt gedeeltelijk vooraf. De bon dient als aankoopbewijs en het resterende bedrag dat nog betaald moet worden staat er ook op.

     
  • Cadeaubonformule
    Betaal vooruit en ontvang een 'cadeaubon voucher'. De cadeaubon is evenveel waard als dat je vooraf betaald hebt.

     
  • Betalingsintegraties voor tickets
    Zelfde principe als bij een cadeaubon. Het enige verschil is dat je de cadeaubon aan niemand geeft. De cadeaubon fungeert hier als een toegangsticket. Toon je toegangsticket voor validatie en krijg toegang tot het evenement.

     
  • Betaling aan een goed doel voordat de coupon beschikbaar wordt
    Doneer vooraf geld aan een goed doel en wordt beloond met een korting bij de handelaar. Een geweldige tool om iets terug te doen voor de gemeenschap zonder je bedrijfsdoelstellingen te verwaarlozen.


Dit zijn de belangrijkste trends van mobiele couponing in 2020.
Creëer, verspreid en valideer aantrekkelijke digitale coupons met het coupontools-platform. Begin vandaag nog met experimenteren en maak een gratis proefaccount aan!

Meer informatie nodig? Ons team helpt je graag verder.
Support Email Chat with us Schedule a demo

Opkomende mobiele coupon trends
Opkomende mobiele coupon trends
Opkomende mobiele coupon trends
Coupontools
Een overzicht van de opkomende mobiele coupon marketingtrends. 136 10136
4.5 out of 5 based on 166 user ratings.
Article published by: Coupontools
Coupontools

Registreer nu voor een 7-dagen proefaccount

Begin vandaag nog met het gebruik van Coupontools!