Coupontools Logo

Digitale klantenkaarten vs. fysieke klantenkaarten

https://www.coupontools.be/nl/blog/121/digitale-klantenkaarten-vs-fysieke-klantenkaarten Digitale klantenkaarten vs. fysieke klantenkaarten

Loyaliteitsprogramma's zijn tegenwoordig onvermijdelijk voor allerlei soorten bedrijven. Toch gebruikt nog niet elk bedrijf ze of gebruikt ze op de juiste manier. Ik zal in dit artikel een paar do's en don'ts opsommen en wat een goed loyaliteitsprogramma zeker bevat.

"Fysieke kaarten? Je bereikt nog niet eens de helft van je potentieel."
Veel winkels gebruiken nog steeds kaart-gebaseerde loyaliteitsprogramma's. Ja, die werken nog steeds, maar ze zijn niet zo functioneel als hun digitale broertjes. Misschien komt het omdat op applicaties gebaseerde loyaliteitskaarten nogal duur zijn in het gebruik in vergelijking met kaartgebaseerde programma's.

Gebruiksgemak - kaartloze portemonnee
Het gebruiksgemak is hoger met mobiele klantenkaarten. Geen overvolle portemonnees meer met allerlei verschillende klantenkaarten. Je verzamelt al je klantenkaarten in één Mobile Wallet. Dat is een opluchting voor je klanten, want ze kunnen de kaart dus ook niet kwijtspelen. Een ander interessant feit is dat de gemiddelde persoon minstens 2 uur per dag op zijn telefoon doorbrengt. Elke keer als ze hun smartphone pakken en je (loyalty) app zien, worden ze herinnerd aan je winkel en merk.

Motiverende trigger om terug te komen
Omdat klanten punten verzamelen voor elke transactie in je winkel, worden shoppers gemotiveerd om loyaal aan je winkel te blijven. Ze gaan niet graag ergens anders heen omdat ze de punten die ze sparen voor een grotere beloning niet willen missen. Als ze ergens anders winkelen, hebben de klanten het gevoel dat ze een kans hebben laten liggen om punten te sparen voor de beloning. Het is het perfecte middel om de klanten te belonen die het het meest verdienen.  De loyale klanten.

Data
Een aanpak met digitale klantenkaarten is gunstig voor elk bedrijf. Het vergemakkelijkt, het motiveert, en het personaliseert. Een ander groot voordeel en misschien wel het belangrijkste voordeel is dat het veel cruciale data verzamelt over je klanten. Je krijgt veel meer inzicht in het gedrag van de klanten. Je hebt gegevens over hun laatste bezoek, hun laatste aankopen, en welke promotionele aanbiedingen hun consumentengedrag triggeren. Met deze waardevolle data leer je je klanten beter kennen, ben je in staat om je aanpak te personaliseren en de klantervaring in de toekomst te verbeteren.

Gepersonaliseerd
Met mobiele klantenkaarten bereikt je jouw klanten eenvoudig op een persoonlijkere manier, iets wat niet mogelijk is met kaart-gebaseerde loyaliteitsprogramma's. Je bent in staat om de laatste aanbiedingen en real-time coupons te sturen. Deze zijn allemaal persoonlijk omdat je weet wat de klant leuk vindt. Je kan zelfs push-berichten te versturen.  Dit is een interessante functie omdat je jouw klant rechtstreeks kunt aanspreken met berichten op basis van hun interesses. Het is ideaal voor het vermelden van de laatste aanbiedingen of het sturen van een verjaardagsbericht met een coupon geïmplementeerd. Het is de manier waarop klanten tegenwoordig behandeld willen worden.

Conclusie
De toekomst van loyaliteitsprogramma's is mobiel. Fysieke kaarten schieten tekort in vergelijking met hun digitale tegenhangers. Een digitaal loyaliteitsprogramma heeft veel meer te bieden dan de traditionele, fysieke klantenkaart. Met mobiele loyaliteitsapplicaties heb de klanten je merk altijd bij zich en kan je activerende push notificaties versturen. Bovenal is het de overload aan waardevolle klantgegevens het aantrekkelijkste voordeel om de overstap te maken. Deze inzichten moeten de basis vormen waarop je jouw toekomstige marketinginitiatieven samenstelt. Tenminste als je wilt dat je marketingacties slagen en de gebruikerservaring verhoogt.

Als je een digitaal loyaliteitsprogramma wilt proberen, moet je Coupontools eens proberen! We hebben verschillende soorten digitale loyaliteitskaarten, die allemaal verschillende functies hebben.

Of maak een proefaccount aan en ontwerp je eigen klantenkaarten!

Heb je vragen? Stel ze!

Support Email Chat with us Schedule a demo

Digitale klantenkaarten vs. fysieke klantenkaarten
Digitale klantenkaarten vs. fysieke klantenkaarten
Digitale klantenkaarten vs. fysieke klantenkaarten
Coupontools
Digitale getrouwheidskaarten, een goudmijn voor klantengegevens 121 10121
5 out of 5 based on 151 user ratings.
Article published by: Coupontools
Coupontools

Registreer nu voor een 7-dagen proefaccount

Begin vandaag nog met het gebruik van Coupontools!